Vägen till div2

Här kommer en liten karta med koordinaterna som tar er till div2.

 

Från div3 Gävleborg går ett lag vidare till kvalserien till div2, och får där möta ettan i dala trean och 2 lag som försöker kvala sig kvar i div2.

 

I Hälsingland gör de 4 första lagen i div3 upp om en plats i kvalserien till div2.

 

Ettan möter fyran och tvåan möter trean i dubbelmöten. Dessa matcher spelas fredag 11:e februari och tisdag 15:e februari.

 

Vinnarna där gör sedan upp i två matcher om platsen till kvalserien. Och dessa matcher spelas fredag 18:e februari och tisdag 22:a februari.

 

Kvalserien spelas sedan mellan den 27:e februari och den 11:e mars, matchdagar Sön,Ons,Fre.

 

Kvalserien till div2 tippar jag kommer bestå av dessa lag:

 

Orsa IK

Alfta GIF

Malungs IF

IK Huge

 

Blir jag tvungen att tippa om vilket av dessa lag som går upp så sätter jag en ”tjuga” på Orsa.

Kommentarer
Postat av: Ulf olsson

kul att läsa din blogg!!



Ja det blir nog tufft för division 3 lagen att gå upp i div 2 det är alldeles för stor skillnad på 3an och 2an Huge Strömsbro skutskärBollnäs Lindefallet är i en klass för sig i trean men alldeles för dåliga för tvåan,Men vilka har störst förutsättningar!Jag hoppas på Huge men tror vi får problem med Strömsbros rutin det är mellan dessa det står.Visst har Huge fått förstärkningar på slutet Patrik Melkersson tillbaka från Söderhamn Jimmy Söderlund MV tillbaka från Hofors

2011-01-28 @ 23:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0