Jag är tillbaka!

Efter en kortvecka på höghöjdsträning i Vemdalen är jag nu tillbaka.

 

Vi kan väl säga så här, detta träningsupplägg vet jag inte om det passade mig direkt. Sänkt totalt i 3 dagar efteråt. Måste vara övertränad.

 

Har inte blivit mycket skrivit den senaste tiden, men det skall det bli ändring på nu. Det bör trilla in ett par inlägg idag…

 

Kan väl börja med ett par rader om våran match mot Sandviken i tisdags. Vi kommer till spel med 13 gubbar och en debutant i kassen, Eric Rösth. Jag måste säga att jag inte hade den bästa känslan efter uppvärmningen.

 

Innan matchen hade vi snackat om att Sandviken var lite på dekis och hade tappat en massa gubbar och var tunt med folk, det problemet hade dom löst till våran match. Dom hade minst 20 man med sig och såg riktigt heta ut på uppvärmningen.

 

Men när väl matchen började som kom den där sköna känslan att: -Fan det funkar ju… visst Sandviken hade lite mer puck men vi lyckades styra ut dom och dom fick aldrig till några riktigt heta lägen. När dom väl fick chansen stod där våran debutant i vägen och agerade mycket lugnt och säkert. Eric gör en kanon match.

 

Att sen vi eller rättare sagt Hedlund får utdelning på det mesta gör ju inte saken sämre, sätter 3 kassar och passar även till ett. Mycket bra match.

 

Vi vinner tillslut rättvist med 5-2.

 

Denna match fick jag även ett nytt smeknamn, det brukar bli ”gubbjävel”, ”skäggapa” eller något i den stilen. Men nu har dom tagit det till en helt ny dimension: ”ISMASKIN”. En mycket stilig ung herre med ett välansat ansikte myntade det efter att jag tro det eller ej, ramlat… Mycket fyndigt!

 

Måste kännas frustrerande att 2 gånger av 2 möjliga förlora mot ett lag som ställer en ismaskin på backplatsen.

 

Ha en trevlig dag,

 

Mvh,

ROLBAN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0