Foppas farväl

Foppa tog farväl från den stora hockey scenen.

 

Då var det definitivt, en lång och framgångsrik karriär är över.

 

I våran generation törs jag väl säga att det inte finns någon större, Lidas och Sundin kanske är där och sniffar men i mina ögon är ändå Foppa den största.

 

Att som 14 årig hockeynörd sitta i gamla klubbrummet på ”borgen” och se när nr. 21 slår den där straffen som innebar OS guld, den har liksom alltid en plats på näthinnan den går helt enkelt inte att glömma. Sen att man försökt kopiera den där jäfla straffen i snart 20 år (ja på träning alltså) utan lyckas gör ju inte att den försvinner fortare.

 

Sen glömmer man inte heller en tokig foppa som skulle: -dra på Börje en jävla smäll när dom torskade SM finalen.

 

Med den spelstilen är det ett under att han har kunnat hålla på så länge som han gjort, i och för sig missat en hel del pga. av skador men det är ju inte konstigt. Det är bara att kolla ett par klipp på youtube så fattar man…

 

Han skulle säkert ha kunnat lira den här säsongen ut, men Foppa vill alltid vara bäst, att vara en i mängden är inte han grej.

 

Tack Foppa för alla minnen du gett oss, och du. Skit i Börje, och då snackar jag Salming. Om inte jag är helt ute och cyklar så gjorde han sin sista match i AIK…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0