Fredrik Persson i Italien

Ett nytt äventyr för har börjat för Fredrik i Italien.

 

 

Skrev tidigare i bloggen om hälsingespelare på vift.

 

En av dessa började sin säsong i Italien i går kväll med sin nya klubb Brunico (Val Pusteria).

 

Skickade väg ett par frågor till Fredrik inför premiären mot SG Cortina i den italienska högsta ligan. I Brunico spelar Nate DiCasmirro, som spelat elitseriehockey med Timrå och allsvenskt med Örebro.

 

I Cortina spelar den före detta HV- och NHL- spelaren Jonas Johansson. Och även Mattias Wennerberg som har 232 elitseriematcher med Modo och Timrå.

 

1)      Laget nådde semifinal i fjol, hur ser läget i laget ut i år?

 

-          Vi har haft en del problem med skador på försäsongen. På pappret har vi ett bättre lag än förra året så jag hoppas vi kan ta guldet i år.

 

 

2)      Vad har du för personliga mål med säsongen?

 

-          Största målet är väl att vinna guldet till Brunico. Laget har varit väldigt nära i flera år nu och det skulle sitta fint att vinna guld under mitt första år här nere.

 

 

3)      Vad skulle du bedöma att den italienska ligan håller för klass om man jämför med svenska serier?

 

-          Först och främst är hockeyn annorlunda här nere. Det är mest kanadicker i alpligorna och därför blir det ju mer fram och tillbaka. Inte som i Sverige där det är tillknäppt, varje match och inte så mycket målchanser.

 

 

4)      Vem är lagets stora stjärna?

 

-          Vi har en kille som heter Rob Sirriani som vann poängligan förra året (runt 80p på 40 matcher). Är väl han som ska leda laget i offensiven är det tänkt.

 

 

5)      Får man se dig på rinkar häromkring snart?

 

-          Jag lär nog inte spela i Sverige på många år fram över. Trivs riktigt bra med att spela utomlands. Man får se så mycket när man är på resande fot och jag spelade i Sverige

så många år och ville verkligen testa någonting nytt.

-          Jag spelar hockey 7-8månader om året sedan har jag semester resten. Är ju nu jag ska göra detta innan jag blir för gammal:).

 

 

 

 

 

Tack så mycket Fredrik att du tog dig tid att svara på frågorna, och gratulerar till   4-1- vinsten i seriepremiären.

 

 

Till sist så önskar jag dig all lycka till med säsongen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0