VECKANS DISS!

Skall avsluta veckan med en sågning.

 

Ok eftersom ingen annan har tagit upp det så gör jag väl det själv då.

 

Satt i tisdags och njöt av det fantastiska programmet Glada Hudik teatern, Toralf fyllde år och åkte till ”Läkerolen” med polarna. Man ser glädje man ser spelare som bjuder på sig själva och ger Toralf, Bosse och resten av ligan minnen för livet. Tänka vad en kram kan betyda mycket. Hur nöjd var inte Bosse efter ha fått sin kram av Lars Jonsson?

 

Så långt är allting bara fantastiskt, Toralf går igenom gameplanen med Czarnecki, snackar lite skit med Wille Löfqvist och man ser den förre S/L spelaren Peter ”Strömming” Strömsten smyga runt i bakgrunden.

 

Sen var det då dags för match mot Djurgården, Hudik grabbarna fick en hälsning och Toralf ett grattis av speakern, allt på topp. Nu tar dock min kväll en dramatisk vändning, en kommentar jag inte ens tänker skriva ner fälls av en Djurgårds suporter riktad mot Toralf och hans gäng. Den hörs klart och tydligt och kan inte på något sätt och vis missuppfattas.

 

Jag blir inte bara riktigt förbannad jag blir ledsen för det svärtar ner oss andra hockeyintresserade människor.

 

Här hade jag velat att SVT zoomat in killen så alla fick se vem det var som fällde kommentaren och att sedan Brynäs skulle fått chansen att stänga av honom på livstid. Gärna tagit hans namn och lagt in det bilden också. Det framgick inte om någon annan åskådare omkring talade om för han att det där inte var OK.

 

Visst fokus skall inte hamna på den där killen men man kan ju tycka att nån skulle ha stått upp för sina medmänniskor.

 

Avslutar med ord tagna från Bosse:

 

-          Han förstår nog inte bättre…


Sågningen?! Jo den går till killen som fällde kommentaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0