Vinst

Vinst över Hedesunda.

 

Vi möter ett Hedesunda som ställer upp på egen blå och väntar på att vi skall anfalla, spelar boxplay fast dom är 5 man på isen. Vi blir lite tagna på sängen då vi inte är direkt vana att föra matcher.

 

Efter en ganska medioker första period så lyckas vi samla ihop oss och vända på steken i andra. Här borde vi också ha punkterat matchen, men det ville sig inte riktigt med avsluten…

 

I tredje tycker jag att vi har koll på matchen och även fast Hedesunda gör 4-3 med 6 minuter kvar känns det ändå säkert. Danne O punkterar matchen med sitt 5-3 med lite drygt en minut kvar.

 

Skönt att vinna fast vi kanske inte spelar på topp.

 

Undertecknad skall denna vecka träna på att komma fri, blev alldeles för ren med deras målvakt och ni som känner mig vet ju att gör mig som bäst utan puck på små ytor. Eller förresten jag skiter i att träna på’t för det lär ju knappast hända igen, om det händer skjuter jag ett slagskott så nu vet ni det…

 

 

Så här skulle jag ha gjort…

 

Ha de’


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0